czwartek, 5 listopada 2015

Orkiszowe racuchy w dwóch odsłonach

Dziś na mojego męża czekają pyszne racuchy na bazie orkiszowej mąki z dwoma rodzajami nadzienia: ricotta z różaną konfiturą oraz awokado z pomidorem. Mam nadzieje, że mu posmakują, bo ja jestem wniebowzięta takimi smakami. Gabryśka też nie mogła być gorsza i na obiad trochę dostała..i jak to w jej przypadku często bywa..większość wylądowała na podłodze. Po prostu ma dziewczę jeszcze dziurawe ręce ;)




ORKISZOWE RACUCHY 

Składniki:

- 150g mąki orkiszowej
- jajko
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- pół łyżeczki (płaskiej) soli
- 200ml mleka
- 30g roztopionego masła

Do miski wsypujemy suche składniki: mąkę, sodę i sól. W drugiej natomiast miksujemy jajko z mlekiem a na koniec dodajemy rozpuszczone masło. Łączymy zawartość dwóch naczyń i na wolnych obrotach miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Na rozgrzanej patelni smażymy racuchy dowolnej wielkości. Specjalnie dla mężusia wycięłam małą szklanką okrągły kształt, bo on to czepliwa istota ;p 


NADZIENIE I - RICOTTA Z RÓŻANĄ KONFITURĄ

Składniki:

- 100g ricotty
- 1 łyżeczka czosnku (przepuszczonego przez praskę)
- 1 łyżeczka koperku (świeży lub suszony)
- różana konfitura 

Serek łączymy z czosnkiem i koperkiem, nakładamy na racucha i polewamy różaną konfiturą. Mniam mniam.. :)



NADZIENIE II - AWOKADO Z POMIDOREM

Składniki:

- 1 avocado
- 2 małe pomidory (sparzone wcześniej)
- ząbek czosnku
- pół natki pietruszki lub kolendry

Awokado miażdżymy widelcem, dodajemy pokrojone w kostkę pomidory. Czosnek przepuszczamy przez praskę a pietruszkę drobno siekamy. Wszystkie składniki łączymy ze sobą i doprawiamy pieprzem. Palce lizać :)


Od kiedy moje dziecko pokochało całować się z kuchenną podłogą mam naprawdę więcej czasu na gotowanie ;p Oby tylko za szybko się nie odkochała ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz