wtorek, 24 listopada 2015

Czekoladowy sernik z malinami

Może wysokością nie grzeszy, ale za to smakiem nadrabia:) Niestety posiadam tortownicę o średnicy 26 cm więc teraz chyba wszystkie moje wypieki będą niskie:/ I przyznaje się bez bicia, że z lenistwa nie zrobiłam żadnego spodu..ale stwierdziłam, że bez niego mniej mi tyłek urośnie.. ;p Maliny oczywiście mrożone, ale jesienią kiedy za oknem pada śnieg z deszczem smakują wyśmienicie..





CZEKOLADOWY SERNIK Z MALINAMI

Składniki:
(tortownica 23cm lub 26cm)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

- 500g malin

Na masę serową:

- 750g sera na twaróg
- 2 jajka
- 1 żółtko
- 125ml kwaśnej śmietany 18%
- 3/4 szklanki cukru (drobnego)
- 100g rozpuszconej czekolady gorzkiej
- budyń czekoladowy bez cukru
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego

Na polewę czekoladową:

- 100g mlecznej czekolady
- 60ml śmietany kremówki 30%
- 10g masła

1. W misce umieszczamy wszystkie składniki do masy serowej poza czekoladą. Miksujemy do połączenia a następnie dodajemy rozpuszczoną i lekko wystudzoną gorzką czekoladę. Delikatnie mieszamy rózgą kuchenną żeby nie napowietrzyć zbytnio sernika.
2. Masę serową przelewamy do tortownicy i pieczemy w temperaturzę 160 stopni przez 60 minut.
3. Sernik wyjmujemy z piekarnika, studzimy i chłodzimy przez całą noc w lodówce.
4. Następnego dnia robimy czekoladową polewę: w rondelku umieszczamy śmietanę i masło. Doprowadzamy do wrzenia i zdejmujemy z ognia. Dodajemy posiekaną czekoladę i odstawiamy na kilka minut- nie mieszając. A następnie mieszamy do uzyskania jednolitego koloru.
5.Polewę rozprowadzamy na schłodzonym serniku i od razu na wierzchu układamy mrożone maliny. Wstawiamy do lodówki na godzinę a potem..świat jest piękny... ;)

 Dobrze, że mój mąż jest podobnym łasuchem jak ja, bo inaczej byłoby mnie więcej..dużoooo więcej...;p
Kocham serniki :D 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz