poniedziałek, 12 maja 2014

Makaron dla leniwców

Są takie dni w moim żywocie kulinarnym, że obiad musi być zrobiony szybko, łatwo i przyjemnie :) Zwłaszcza po dzisiejszym aktywnym poranku: spociłam się jak mysz, ale mam nadzieje, że mój nowy trening przyniesie jakiekolwiek efekty, bo boczków i oponek u mnie ostatnio dostatek :/ Dziś obiad lekki, z włosko-hiszpańskim akcentem a mianowicie makaron tagliatelle z szynką Sorano, suszonymi pomidorami i kozim serem !!


Zaczynamy od zgrillowania cukinii :)
Jedną cukiniowatą sztukę kroimy w ćwiartki i na suchej, gorącej patelni grillujemy aż do uzyskania brązowo-złotej warstwy (ok.5 minut). Następnie owijamy folią aluminiową i odstawiamy do późniejszego, niecnego wykorzystania!
Oczywiście w między czasie gotujemy al dente makaron 250g. 
Na oliwie z oliwek (2 łyżki) podsmażamy (na małym ogniu)..
..5 plastrów hiszpańskiej szynki Sorano i 6-7 sztuk suszonych pomidorów z zalewy. 
Szynkę poszarpałam na mniejsze kawałki a pomidory poszatkowałam na drobniejsze części-smażymy niecałą minutę. Dodajemy grillowaną cukinię. Lekko pieprzymy. Na solenie już się nie skusiłam, bo szynka i pomidory same w sobie są bardzo słone. Jeżeli ktoś jest w posiadaniu świeżego tymianku niech go użyje.
Na sam koniec wrzucamy  ugotowany makaron i 2 łyżki oliwy z oliwek. Dokładnie lecz delikatnie mieszamy. Ugotowało mi się niestety nieco więcej makaronu :/ i tak jakoś wszystko w nim zginęło (dlatego 250g to jest max).
Podajemy z pokruszonym kozim serem..
..lub fetą i posypujemy szczyptą świeżego lub suszonego tymianku :)
Naprawdę lekki i przyjemny obiad.. :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz