wtorek, 20 maja 2014

Jabłkowe muffiny z otrębami pszennymi.

A dziś zapraszam na zdrowe, ale wbrew pozorom dobre babeczki z jabłkami i bakaliami w towarzystwie pożądanych otrębów pszennych, które urody dodadzą i samopoczucie poprawią :) I sumienie zbytnio nie dokucza jak się je podjada między posiłkami! Szybki, prosty i przyjemny deser! 




Z podanych składników upiekłam ok. 17 muffinek, ale oczywiście zależy to od pojemności naszych foremek.
Do margaryny (oczywiście Kasi) dodajemy pół szklanki cukru lub miodu, jajo i cukier waniliowy. Ja podwoiłam składniki, bo nakarmić w weekend musiałam i męża i teściową i tatę. 
Składniki ucieramy mikserem. Następnie dodajemy mąkę (1,5szklanki)wymieszaną z 2 łyżeczkami proszku do pieczenia i 1 łyżeczką sody. Mieszamy..
..i wrzucamy jeszcze pół szklanki otrębów pszennych, 4 starte na tarce jabłka i bakalie: garść orzechów włoskich drobno pokrojonych i rodzynek namoczonych wcześniej we wrzątku a także startą skórkę z jednej pomarańczy.
Delikatnie i krótko mieszamy a następnie nakładamy do muffinkowych foremek..
Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez ok. 30 minut.
Wierzch babeczek polałam lukrem, ale oczywiście to tylko mój kaprys :)
Małe co nie co i na dodatek mało kaloryczne :) 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz