poniedziałek, 10 marca 2014

Nuggetsy z tzatziki

Niedziela nieco fast food' owa, ale co tam- od czasu do czasu można zaszaleć. Wbrew pozorom jednak nie jest to tłusty i kaloryczny posiłek. Nuggetsy z indyka w panierce są pieczone a sos tzatziki zrobiony na bazie jogurtu greckiego. O niebo lepsze niż w KFC ;)






Zacznijmy od greckiego sosu, dzięki któremu poczułam, że wiosna tuż tuż..
Ogórek ścieramy na tarce o grubych oczach. Rozkładamy go na ściereczce lub papierowym ręczniku, solimy i pozostawiamy na 10 minut.
Następnie szatkujemy pół pęczka świeżego koperku a ząbek czosnku rozgniatamy w prasce. 
Dodajemy również 330g jogurtu greckiego (lub naturalnego), odsączonego ogórka i jak mówi Aga Zet - chlapke oliwy i soku z cytryny :) Za radą mojego ulubionego jurora z Australijskiego Masterchefa dodałam również pół łyżeczki miodu..
Wszystko razem mieszamy i pyszne tzatziki gotowe!
Nuggetsy zrobiłam z indyka, bo do kurczaka zaufanie straciłam. Mięsko przyrządziłam nieco inaczej niż Aga.
Na początku zrobiłam marynatę - wymieszałam razem 150ml jogurtu naturalnego, jajko, 2 łyżki sosu sojowego i przyprawy..
..szczyptę soli, białego pieprzu, po pół łyżeczki tymianku i majeranku oraz 1 łyżeczkę słodkiej papryki.
Do jogurtowej mieszanki wrzuciłam pokrojonego na nierówne kawałki indyka, pozostawiłam w lodówce na pół godziny. W między czasie przyrządziłam panierkę: 1 szklankę bułki tartej i corn flakesów..
..wymieszałam lecz wcześniej..
..płatki stłukłam tłuczkiem na pył! Tzn lenistwo mnie ogarnęło i tak naprawdę nie zrobiłam tego zbyt dokładnie :/ ale jakimś cudem udało obtoczyć się kawałki mojego indyka..
Jak widać na załączonym obrazku panierka trochę nie fachowa-bo więcej bułki tartej niż płatków. Obtoczone mięsko wkładamy do formy, polewamy oliwą z oliwek i wrzucamy do piekarnika (180stopni) na 35-40 minut. 
I fast food' owe danie gotowe..
Połączenie doskonałe:) 
W ubiegłą niedzielę udało nam się wyskoczyć na koncert mojej ukochanej IRY..Wspomnienia z młodości odżyły :) Artur zmienił fryzurę i troszku zmarszczek mu przybyło, ale głosisko ma nadal zniewalające :)
Jakość filmiku kiepska, ale coś nie coś można usłyszeć :) 
Uwaga jedna: Lizard King nie powinien organizować koncertów.. albo inaczej ..powinien zainwestować w klimę, bo ludzie mdleli, ale nie z wrażenia jakie zrobił na nich zespół:/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz