wtorek, 4 marca 2014

Black tiger w hiszpańskiej paelli.

Odważyłam się :) Krewetki...nigdy nie pałałam do nich szczególnym uczuciem. Może wynikało to ze sposobu przyrządzenia.. sama nie wiem, po prostu nie urzekły mnie swoim smakiem. Dziś natomiast zrobiłam hiszpańską paelle z krewetkami black tiger (plus indyk  - na wszelki wypadek żebym miała co zjeść) i muszę przyznać, że nie przeszkadzały mi wcale..wręcz przeciwnie-urozmaiciły danie.

Do przyrządzenia paelli (porcja dla 4 osób) potrzebowałam ..
..połówkę papryki czerwonej i żółtej, 1 cukinię oraz 2 ząbki czosnku. Zużyłam 350g piersi z indyka i ok.12 krewetek (ilość dowolna lub ich brak :) ).
Na samym początku możemy przygotować litr warzywnego bulionu, doprawionego szczyptą szafranu (opcjonalnie). Mięso zaś kroimy w kostkę i przysmażamy na 2 łyżkach oliwy z oliwek. Kiedy będzie lekko zarumienione, dodajemy dodatkową łyżkę oliwy i pokrojone w kostkę warzywa..
..oraz pół puszki pokrojonych pomidorów (razem z sosem). Doprawiamy szczyptą soli i pieprzu, smażymy ok. 7 minut-od czasu do czasu mieszając. Rada: użyjcie największej patelni jaką macie w domu.
Następnie tą kolorową mieszankę przyprawiamy ostrą i słodką papryką (po pół łyżeczki). Dolewamy 1/3 szklanki białego, półwytrawnego wina. Po dwóch minutach, kiedy winko wyparuje wsypujemy ryż arborio (do risotto-200g) i łyżkę przecieru pomidorowego. W między czasie ugotowany wcześniej bulion podgrzewamy.
Gorący "rosołek" dolewamy na patelnie i gotujemy ok. 8 minut- ryż go zachłannie wchłonie. Po upływie tego czasu dorzucamy krewetki -jeśli ich używamy :) Przykrywamy pokrywką i na małym ogniu dusimy hiszpańską mieszankę przez ok. 5 minut.
Odstawiamy z ognia i trzymamy jeszcze pod przykryciem z 2-3 minutki. Przed podaniem polałam danie..
sosikiem z oliwy (4 łyżki)+poszatkowane drobno listki świeżej pietruszki + sprasowany ząbek czosnku.
Z krewetkami jeszcze się na dobre nie zbratałam, ale małymi kroczkami... kto wie, kto wie..

5 komentarzy:

  1. a mowilam ze krewetki bedą?! ;))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mysle, ze jeszcze kiedys sie pojawia:) nie taki diabel straszny..

      Usuń
  2. Mnie krewetka o mały wlos nie zabiła :P ale ciag tej historii poznamy juz niebawem... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj...A jakieś szczegóły? Stanęła w gardle??

    OdpowiedzUsuń
  4. Staneła z bonusem i to jeszcze jakim :)

    OdpowiedzUsuń